Töökeskkond, mis toetab tulemuste saavutamist

Töökeskkond, mis toetab tulemuste saavutamist

Töökeskkond, kus töötajad ennast hästi tunnevad, on uskumatu jõuga. Lisaks sellele, et teie inimesed on õnnelikumad, meelitab see ka väljast inimesi ligi. Hea töökeskkonnaga saab boonuseks tasuta värbamisteenuse – inimesed ise tahavad teie juurde tööle tulla. 

Ma tean asutusi, kes pole pidanud kunagi töökuulutust tegema. Kui neil on vaja uut töötajat, siis nad paluvad mõnel vanemal töötajal soovitada kedagi. Iga tööandja unistus on see, et inimestest, kes tema juurde tööle tahavad tulla, on järjekord. See unistus ei ole ebareaalne, aga selleks on vaja kõvasti tööd teha. Selleks on vaja luua töökeskkond, kus inimesed ennast hästi tunnevad.

Tegelikult kogu videokoolitus „Õpi hoolitsema meeskondade eest“ räägibki töökeskkonna ehk töökultuuri parandamisest läbi juhtimise, aga siin blogipostituses ma räägin kahest erinevast lähenemisest:

  1. Töötajate probleemide lahendamine
  2. Erialase kompetentsiga toetamine

Töötajate probleemide lahendamine
Töötajate probleeme lahendades muutub töökeskkond aina paremaks just nende jaoks, kes selles antud hetkel töötavad. See ongi üks juhi põhilistest ülesannetest – kaotada takistused, mis segavad töötajatel eesmärke täita.

Erialase kompetentsiga toetamine
Selle all ma mõtlen meeskonna välist abi. See võib olla mingi uus tööriist, mis kiirendab ja lihtsustab tööd, mõne uue inimese palkamine, kellel on vajalikud teadmised, töötajate koolitustele saatmine, nõustamisteenuse kasutamine või midagi muud sarnast.

Vaata ka:
„Õppige oma inimesi tundma ja nad hakkavad hoolima“
„Usaldus, mis aitab kogu meeskonda“
„Turvalisus, mis aitab keskenduda olulisele“
„Vaidlus, mis aitab õiget otsust langetada“
„Negatiivne kriitika, et me kõik areneksime“
„Pühendumine, mis viib tulemusteni“
„Vastutustunne, millele saab olla kindel“
„Juhipoolne tugi, millele saab toetuda“
„Rõõm ja töö koos“
„Kuidas võita inimesed enda poolele ja minna koos nendega võiduni“
„Töötajate kaasamine ja motiveerimine nende endi jaoks“
„Puhkus, mis on puhkamiseks“
„Headus, mis tuleb ringiga tagasi“
„Inimestest loobumine parimal viisil“
„Olge eeskujuks kõiges ja kõigile“

Minu meelest meeskonnajuht on oma inimestele nagu teenindaja. Kui on mingi mure, siis juht peab selle lahendama. Juht peaks kasutama igat võimalust selleks, et töökeskkond saaks töötajate jaoks olla võimalikult meeldiv.

Abinõu videkoolitused on nüüd esindatud ka Eesti suurima koolituste andmebaasis – koolitused.ee.